گل ختمی بهترین درمان برای ریزش مو و مشکلات پوستی

گل ختمی بهترین درمان برای ریزش مو و مشکلات پوستی

* ماسک صورت گل ختمی با بابونه :

یکی از ماسک‌های موثر خانگی برای رفع جوش و آکنه ترکیبی از دم کرده گل ختمی و بابونه است به طوریکه یک قاشق غذاخوری بابونه و یک قاشق غذاخوری گل ختمی را دم می‌کنیم و بعد از خنک شدن پنبه را آغشته به محلول و به آرامی روی صورت می‌کشیم واجازه می‌دهیم تا ۲۰ دقیقه روی  صورتمان بماند سپس با آب ولرم شست‌وشو را انجام می‌دهیم.

* ماسک صورت دیگر با گل ختمی :

یک ماسک مناسب برای مرطوب شدن و پاکسازی پوست ترکیب گل ختمی با ماست و نعناع وآویشن و پنیرک است، این ماسک برای پوستهای خشک تاثیر بیشتری دارد.طرز تهیه آن به صورتی است که مخلوط بدست آمده را به مدت ۲۰ دقیقه روی صورت خود نگه دارید و سپس با آّب ولرم بشوئید اما رعایت این نکته مهم است که اگرگیاهان ما به صورت خشک شده هستند حتماً کمی آبلیمو به آن اضافه نمایید در غیر اینصورت و تازه بودن گیاهان به آبلیمو نیازی نیست.

– یکی دیگر از مشکلات پوستی که بسیار شایع است وجود جوش‌های سرسیاه است، با بخور ترکیبی از گل ختمی و گل بابونه با جوش‌های سرسیاه خود خداحافظی کنید، قبل از استفاده از بخور حتماً پوست خود را با آب و صابون شست‌‌وشو دهید تا منافذ پوستی از هرگونه چربی زدوده شده باشد.

ماسک مو با گل ختمی

– اگر موهای خشک و شکننده دارید و موخوره عذابتان می‌دهد از ماسک مو گل ختمی با تخم شنبلیله استفاده کنید.

۵ عدد گل ختمی و دو قاشق غذاخوری تخم شنبلیله را با هم مخلوط کنید و نیم ساعت درون آب بخیسانید و سپس آن را در مخلوط‌ کن بخوبی با هم مخلوط کنید، حال مخلوط به دست آمده را با انگشتان به ریشه سر و ساقه موها ماساژ دهید و سر خود را به مدت ۳۰ دقیقه بپوشانید و سپس آبکشی و شامپو کنید. این ماسک برای موهای خشک هفته‌ای یک بار و برای موهای معمولی دو هفته یکبار توصیه می‌شود.

اگر تخم شنبلیله  در دسترس ندارید می‌توانید ژل آلوئه‌ورا را جایگزین کنید، در صورت شوره یا خارش سر به ماسک موی خود آبلیمو اضافه کنید.

* اگر گل ختمی شما بصورت خشک است با آب آن را به شکل خمیر درآورید.