ماسک مو خانگی با عسل

ماسک مو خانگی با عسل

با استفاده از ماسک‌های زیر از درخشندگی و لطافت موهای خود لذت ببرید :

فواید عسل برای مو :

از عسل طی قرن‌ها به عنوان یک درمان برای بیماریهای پوست و مو استفاده شده است. عسل هم نرم کننده است و هم آبرسان و مرطوب کننده و باعث می‌شود بافت‌های مرده پوست سر از بین بروند و رشد مو را افزایش می‌دهد.

عسل باکتری‌ها و عفونتهای پوست سر و شوره‌سر را از بین می‌برد و به دلیل حضور اسید‌آمینه و مواد معدنی و ویتامین‌های موجود درآن باعث از بین رفتن خشکی پوست سر می‌شود.

* چون جنس موها متفاوت است برای استفاده از ماسک‌های زیر ابتدا آن را  روی تکه‌ای از مو امتحان کنید.

۱- ماسک موی عسل گرم و روغن زیتون برای موهای خشک و آسیب دیده :

* نصف فنجان عسل ارگانیک

* ۴/۱ فنجان روغن زیتون

استفاده از عسل به تنهایی  بسیار چسبنده است بنابراین از روغن زیتون برای کمک به صاف کردن و پوشاندن ساقه مو استفاده می‌کنیم. عسل و روغن زیتون را با هم مخلوط کرده و بعد از چند ثانیه روی اجاق گاز یا در مایکروویو گرم کنید.

بعد از گرم شدن دوباره آنها را با هم مخلوط کنید. از پوست سر تا انتهای موها مخلوط را  بمالید و ۲۰-۱۰ دقیقه بعد موهای خود را  شامپو کنید. اگر برای تمیز شدن کامل موهای خود با مشکل مواجه شدید، توصیه می‌کنم از جوش شیرین استفاده کنید (به آرامی با انگشتان خود آن را روی پوست سر خود بمالید و آن را تا ساقه‌های مو ماساژ دهید) و سپس شامپو کنید.

– این ماسک را یک بار در هفته یا هر دو هفته یک بار استفاده کنید.

۲- ماسک موی  عسل، روغن نارگیل و ماست :

* دو قاشق غذاخوری ماست ساده

* نصف قاشق غذاخوری عسل ارگانیک

* نصف قاشق چایخوری روغن نارگیل

اسید لاکتیک موجود در ماست پوست سر را تمیز و پروتئین‌ موجود در آن مو را تقویت می‌کند. روغن نارگیل یک مرطوب کننده عالی برای موهاست و می‌تواند به خوبی در موها نفوذ کند و موها را براق و صاف کند.

تمام مواد را در یک ظرف ترکیب کنید و آن را روی پوست سر ماساژ دهید اجازه دهید ۱۵ دقیقه روی کف سرتان بماند و بعد از آن موها را شامپو کنید.

– این ماسک را می‌توانید یک بار در هفته یا دو هفته یک بار استفاده کنید.

۳- ماسک مو با موز و موم عسل :

* نصف فنجان موم عسل

* ۲ عدد موز رسیده

* نصف فنجان روغن زیتون

موز نه تنها خارش پوست سر را تسکین می‌دهد بلکه آبرسان مناسبی برای مو نیز هست. استفاده موز به صورت موضعی روی مو از ایجاد موخره جلوگیری می‌کند و حجم مو را افزایش و حالت زیبایی به مو می‌دهد.

مواد فوق را با هم مخلوط کنید تا شکل پوره به خود بگیرد. از ریشه مو تا نوک موها را آغشته به ترکیب بالا کنید و مثل رنگ تمام مو را با مخلوط بپوشانید سپس روی موها را پوشانده و ۱۰ دقیقه زمان بدهید تا روی موهایتان بماند. این ماسک خارش پوست سر را کاهش می‌دهد و درخشندگی مو را افزایش می‌دهد و موخوره را ازبین می‌برد.

اگر موهای بلندی دارید ممکن است موز کمی به ساقه‌های مو بچسبد و نیاز به روغن بیشتری داشته باشید. موهای خود را دو بار شامپو بزنید تا هرگونه ماسک باقیمانده روی کف سر از بین برود.

–  این ماسک را می‌توان یک بار در هفته یا دو هفته یک بار استفاده کرد.