انواع ماسک صورت با عسل

انواع ماسک صورت با عسل

عسل یکی از رایج‌ترین مواد برای استفاده در ماسک‌های صورت، اسکراب و مرطوب‌کننده‌های پوستی است. یکی از بهترین روش‌ها برای جلوگیری از جوش و آکنه‌های پوستی استفاده مداوم از ماسک عسل است، عسل می‌تواند برای شما پوستی زیبا را به ارمغان بیاورد.
شما از بین پنج ماسک زیر می‌توانید ماسکی را انتخاب کنید که سازگار با پوست شما باشد :
طبق نظر متخصصان پوست، جوش‌شیرین ماده‌ای ضد‌التهاب و ضد‌باکتری است و از مخلوط آن با لیمو وعسل یک ماسک ملایم برای کنترل پوست در مقابل آکنه بسازید.

۱. ماسک برای صورتهای مستعد آکنه :
۱ قاشق چایخوری لیمو
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق چایخوری جوش شیرین
آب لیمو ، عسل و جوش شیرین را در یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و پس از صاف کردن آن را روی صورت و گردن خود بمالید. دقت کنید از گذاشتن ماسک در نواحی نزدیک چشم جداً خودداری کنیدبعد از ۱۵ دقیقه، ابتدا ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد بشویید تا از صورتتان جدا شود.
* در استفاده از آب لیمو احتیاط کنید ، با اینکه لیمو باعث درخشندگی و روشن شدن پوست می‌شود اما حتماً بعد از ۱۵ دقیقه صورت خود را کامل بشویید و اگر پوستتان در معرض نور آفتاب قرار می‌گیرد بعد از ماسک حتماً از ضد آفتاب با اس پی اف ۳۰ به بالا استفاده کنید.
لیمو با توجه به خاصیت اسیدی که دارد ممکن است شما را دچار حساسیت کند.

۲. ماسک صورت عسل برای پوست‌های چرب :
عسل به از بین بردن چربی بیش از انداه پوست کمک می‌کند و به آرامی از پوست لایه‌برداری می‌کند.
* مواد لازم برای تهیه ماسک شماره ۲ :
۱ قاشق چایخوری عسل
۱ قاشق چایخوری خاک رس
۱ قاشق چایخوری سرکه سیب ( اگر پوست حساسی دارید از سرکه استفاده نکنید )
خاک رس ، عسل و سرکه سیب را در یک کاسه ترکیب کنید (هرگز هنگام کار با خاک رس از ظروف با جنس فلز استفاده نکنید) سپس این ترکیب را به آرامی روی صورت و گردن بمالید. بعد از ۱۵ دقیقه، ابتدا ماسک را با آب گرم و سپس با آب سرد جدا کنید.

۳. ماسک صورت عسل برای پوست‌های ملتهب ( پوست حساس ) :
چای سبز و عسل دو ماده‌ای هستند که برای پوست‌های ملتهب و قرمز جادو می‌کنندزیرا هر دو ماده‌ای‌ با آنتی اکسیدان بالا هستند که با رادیکال‌های آزاد مبارزه می‌کنند و پوست آسیب دیده را ترمیم می‌کنند.
مواد لازم :
۱ قاشق چایخوری پودر چای سبز
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق چایخوری روغن بادام شیرین
پودرچای سبز، عسل و روغن بادام شیرین را در یک کاسه کوچک ترکیب کرده و خوب مخلوط کنید. (اگر پودر چای سبز ندارید ، یک تی‌بگ چای سبز را برش داده و از برگها استفاده کنید.) این مخلوط را روی صورت بمالید و پس از ۱۵ دقیقه صورتتان را با آب گرم بشویید.

 

۴- ماسک صورت عسل برای پوست‌های خشک :
عسل و آووکادو ترکیبی عالی و بهترین آبرسان برای پوست‌های خشک است. بادام زمینی به عنوان لایه‌بردار برای پوست مفید است، و چربی‌های خوب آن باعث می‌شود پوست شما بسیار نرم شود. اگر می‌خواهید ماسک شما مرطوب کنندگی را نیز در خود داشته باشد ، یک قاشق غذاخوری روغن را به مخلوط اضافه کنید.
مواد لازم :
۲ قاشق غذاخوری عسل (یا ۱ قاشق غذاخوری عسل و ۱ قاشق غذاخوری روغن مثل بادام شیرین)
۴/۱ آووکادو پوره شده
۲ قاشق غذاخوری بادام زمینی ( بادام زمینی ریز ریز خرد شود )
عسل و آووکادو را درون یک کاسه کوچک با هم مخلوط کنید و بعد بادام زمینی را به آن اضافه کنید سپس مخلوط را روی صورت و گردن پخش کنید و پس از ۲۰ دقیقه، با آب گرم صورت خود را بشویید.

۵- ماسک عسل برای داشتن پوستی سفید :
ماسک‌های که در آن زردچوبه استفاده می‌شود معمولاً برای رنگ پوست و کاهش خطوط ریز و لکه های تیره یا زخم‌ها استفاده می‌شوند. این ماسک کمک می‌کند تا از پوست مرده خلاص شوید و رشد سلول جدید را تجربه کنید.
۱ قاشق چایخوری آب لیمو
۱ قاشق غذاخوری عسل
۱ قاشق غذاخوری ماست
۴/۱ قاشق چایخوری پودر زردچوبه
تمام مواد را با هم در یک کاسه کوچک مخلوط کنید. یک لایه نازک را روی کل صورت و گردن خود بمالید. ۲۰ دقیقه استراحت کنید و با آب گرم بشویید. ماسک را هفته‌ای یکبار تکرار کنید ونتیجه آن را ۳ ماه ببینید.
دیگر ایده‌های ماسک صورت برای روشن شدن رنگ پوست، عسل و دارچین یا عسل با کاکائو و خامه هم می‌شود انجام داد.
این نوشته توسط دکتر جنیفر هیلی ، متخصص پوست با مجوز در زمینه‌های پزشکی، آرایشی و بهداشتی و جراحی بررسی شده است اما باز هم توصیه اکید می‌شود حتماً قبل از استفاده از آن با پزشک خود مشورت کنید.
برای هیدراتاسیون پوست خود می‌توانید از ژل آلوئه‌ورا طبیعی استفاده کنید و در صورت داشتن جوش از حوله آغشته به آب داغ استفاده کرده و آن را به آرامی روی جوش‌های صورت خود پوشانده و سپس مقداری عسل مانوکا (۱۰۰٪ طبیعی) استفاده کنید. می‌توانید عسل را با مقدار کمی سرکه سیب مخلوط کنید تا به از بین بردن باکتری‌ها کمک کند، سرکه ضروری نیست، اما اگر می‌خواهید نتایج سریع‌تری داشته باشید از آن استفاده کنید.
* امیدوارم توانسته باشیم کمک کنیم تا پوست بهتری داشته باشید و کلی حس خوب را تجربه کنید.