اکسیر جادویی ؛ آب‌لیمو و عسل

اکسیر جادویی ؛ آب‌لیمو و عسل

آب لیمو عسل: یک روش درمانی مؤثر یا خیال واهی ؟

نوشیدن روزی یک فنجان آب گرم لیمو عسل هم خوشمزه و هم تسکین دهنده است.همچنین در دنیای سلامت و سلامتی به عنوان یک اکسیر بهبودی ترویج شده است. ادعاهایی وجود دارد که این نوشیدنی می‌تواند به ذوب چربی ، پاکسازی آکنه و از بین بردن سموم بدن کمک کند.هر دو عسل و لیمو از مزایای سلامتی زیادی برخوردار هستند ،ولی باز هم این سوال که آیا این ترکیب برای سلامتی نیز مفید است یا خیر ، وجود دارد. پس بهتر است با هم بررسی کنیم.عسل و لیمو هر دو غذای محبوب هستند که معمولاً برای طعم دادن غذاها و نوشیدنی ها استفاده می شوند.عسل یک مایع غلیظ و شیرین است که توسط زنبورهای عسل و برخی حشرات مشابه دیگر تولید می شود ، اگرچه نوع تولید شده توسط زنبورهای عسل مشهورترین است.لیمو از مرکبات است که در درجه اول برای آب گرفتن از آن مورد استفاده قرار می‌گیرد و از عصاره و پوست آن نیز می‌توان استفاده کرد.بیشترین فایده سلامتی این میوه مقوی ، دارا بودن مقادیر زیاد ویتامین C و سایر ترکیبات مفید گیاهی آن است.ترکیب یک زوج پرخاصیت عسل و لیمو فقط خوشمزه نیست بلکه برای بدن و روح ما نیز شگفت انگیز است. از زمان های بسیار قدیم ، در بیشتر فرهنگ ها از لیمو و عسل به عنوان داروی طبیعی درمانی استفاده می‌شده است. ترکیب عسل و لیمو بدن ما را از سموم و باکتریهای عفونی دور نگه می‌دارد. در طول زندگی روزمره ، بسیاری از سموم ممکن است از طریق مواد شیمیایی ، سموم دفع آفات یا حتی مواد غذایی اطراف ما وارد بدن ما شوند. بنابراین خواص ضد باکتریایی عسل و خاصیت سم زدایی از لیموترش به بدن ما کمک می‌کند
تا تمام سموم ناخواسته را از بین ببرد. این ترکیب در افزایش سطح متابولیسم و ​​سرعت بخشیدن به روند کاهش وزن از طریق هیدراتاسیون کمک می‌کند.

پوست را از آکنه پاک می کند

خوردن لیمو و عسل هر روز صبح یکی از داروهای مفید در مقابله با آکنه و سایر موارد پوستی است. لیمو دارای خاصیت کنترل کننده روغن است ، از این رو روغن های اضافی را از روی پوست از بین می‌برد. همچنین اسید سیتریک به عنوان ماده دفع کننده عمل می‌کند. این ماده باعث کاهش سلولهای مرده پوست و باقی مانده‌های انباشته شده در غده های پوستی می شود.عسل دارای خواص ضد باکتریایی است که به سم‌زدایی کمک می‌کند و با باکتری‌های بد در کبد شما مبارزه می کند. و عناصر موجود در عسل به روشن و درخشان شدن پوست شما کمک می‌کند.

ایمنی را افزایش دهید

خاصیت ضد التهابی ، آنتی اکسیدانی و ضد باکتریایی عسل ، آن را به یکی از بهترین داروهای درمانی طبیعی سیستم ایمنی بدن تبدیل کرده است. نوشیدن مرتب یک لیوان عسل ، آب و لیمو که غنی از ویتامین C است ، تمام بیماری ها و آلرژی ها را از بین می‌برد. عفونت گلو را از بین می‌برد و سرفه را کاهش می‌دهد.

ضد التهاب

با داشتن خواص ضد باکتریایی در مبارزه با باکتریهای عفونی موجود در بدن کمک می‌کند.عسل همچنین دستگاه تنفسی را هیدراته نگه می دارد.عسل با خلط اضافی مقابله می کند و لیمو باعث می‌شود مخاط درون بدن ما و در مجاری تنفسی ما از بین برود.انرژی بخش استاین ترکیب می‌تواند پس از بروز مشکلاتی مانند اسهال ، استفراغ ، مسمومیت به بدن کمک کند. حتی پس از استفاده زیاد از الکل یا ورزش‌های سنگین ، گلوکز و فروکتوز موجود در عسل باعث بهبود شما می‌شود.

به عنوان داروی ادرار‌آور عمل می‌کند

پزشکان غالباً داروهای مدر برای معالجه ادم و فشار خون بالا برای بدن تجویز می‌کنند. با این حال عسل و لیمو می‌توانند به عنوان یک درمان طبیعی برای از بین بردن مایعات اضافی با افزایش تولید ادرار عمل کند. این اثر همچنین با سم زدایی همراه است زیرا بدن می تواند سموم ناخواسته را از دست بدهد. با بهبودی ورم یا فشار خون می توانیم فشار اضافی را از قلب خارج کرده و فشار خون را عادی کنیم.

موهای شما را تغذیه می کند

باورش سخت است ، اما عسل و لیمو بهترین گزینه برای شامپو هستند. در واقع حتی بهتر ، زیرا هر دو از منابع طبیعی هستند. با استفاده از عسل برای مو، به طور طبیعی پوست سر را مرطوب می‌کنید و موهای شما را صاف و براق می‎کند. در حالی که لیمو از بروز شوره و ریزش مو جلوگیری می‌کند.

طرز تهیه آب‌لیمو عسل :
آب را روی اجاق گاز به آرامی گرم کنید.به جوش که آمد زیر گاز را خاموش کرده و بگذارید کمی بگذرد.عسل را به آب گرم اضافه کنید. آب‌لیمو را بگیرید و درون لیوان ریخته مهم نیست که صبح یا عصر باشد ، می توانید در هر زمان از اثرات تسکین دهنده و جوان کننده آب لیمو و عسل لذت ببرید.توصیه می کنیم بعد از نوشیدن این اکسیر ، دهان خود را با آب ساده بشویید تا اسید سیتریک از بین برنده مینای دندان خنثی شود.برای رسیدن به بهترین نتیجه برای مبارزه با عفونت ها ، بیماری ها یا سرماخوردگی ، آن را گرم بنوشید. برگ نعناع تازه می تواند نوشیدنی لیمو و عسل را کامل کند.