گیاهان داروئی و سبزیجات پیشنهادی برای کاهش وزن

گیاهان داروئی و سبزیجات پیشنهادی برای کاهش وزن

اگر تصمیم به کاهش وزن دارید و نمی‌خواهید برای آن زیاد هزینه کنید و از سبزیجات و گیاهانی که در هر آشپزخانه‌ای یافت می‌شود استفاده کنید حتماً با ما همراه باشید :

از یک رژیم غذایی سالم پیروی کنید :

یک راه خوب برای پیروی از رژیم غذایی این است که به دنبال وعده‌های غذایی کاملاً متعادل و غنی از پروتئین بروید. افزودن مواد غذایی که غنی از پروتئین و فیبر باشد می‌تواند به شما کمک کند زیرا هضم این کار بدن بیشتر طول می‌کشد و شما را برای مدت بیشتری سیر نگه می‌دارد اما راه دیگر این است که مواد غذایی را انتخاب کنید که کمترین مقدار کربوهیدرات را داشته باشد.

سبزیجات کم کربوهیدرات که می‌توانند به شما در کاهش وزن کمک کنند :

بیشتر افرادی که از رژیم کم کربوهیدرات پیروی می‌کنند تمایل دارند بشقاب‌های خود را با تخم مرغ، مرغ، ماهی و گوشت‌های دیگر پر کنند. اما سبزیجاتی وجود دارند که کم کالری و سرشار از مواد معدنی، ویتامین‌ها و همچنین سایر مواد مغذی مهم هستند.

  1. پونه کوهی :

همه ما عاشق پونه کوهی در غذا هستیم. اما آیا می‌دانید این گیاه منبع غنی از ترکیبات فعال مانند پلی فنول‌ها و فلاونوئیدها است؟این دو آنزیم‌ برای عملکرد انسولین مهم هستند به طوریکه بر ترشح و فعالیت انسولین در بدن تأثیر می‌گذارند. مطالعات نشان داده است که ترکیب پونه کوهی و مرزنجوش برای کنترل دیابت بسیار مفید است. متابولیسم بالا و تنظیم قند خون می‌تواند شما را به وزن ایده‌آلتان برساند. پونه کوهی همچنین می‌تواند یبوست را کاهش دهد. همچنین آب صفراوی شما ( که توسط کبد تولید می‌شود ) را به جریان بیاندازد و در نتیجه به هضم غذا کمک کند.

  1. رزماری :

رزماری سرشار از آنتی اکسیدان و یک گیاه خوب برای کاهش وزن است که دارای خواص ضد التهابی است. این آنتی اکسیدان‌ها از آسیب رادیکال‌های آزاد جلوگیری کرده و سطح قند خون شما را کاهش می‌دهند. رزماری می‌تواند به شما در محافظت در برابر چندین اختلال متابولیک کمک کند. مشخص شده است که اسید کارنزیک موجود در رزماری دارای خاصیت ضد چاقی است.

  1. جعفری :

جعفری یک ادرار آور طبیعی است، که می‌تواند به رهایی از احتباس آب کمک کند و نفخ شکم را تسکین دهد. فیبر موجود در جعفری نیز زیاد است که آن را به یک گیاه عالی برای کاهش وزن تبدیل می‌کند.
اوژنول روغنی در جعفری است که سطح قند خون را کاهش می‌دهد و توانایی درمان قند خون را دارد. بنابراین  جعفری بهترین گزینه برای افراد دیابتی و چاق است.

  1. نعناع :

نعناع عدم تعادل هورمونی بدن را با افزایش سطح استروژن بهبود می‌بخشد. دقت کنید سطح پایین استروژن با افزایش وزن در یائسگی ارتباط مستقیمی دارد.

  1. نخود سبز :

نخود سبز همانند یک نیروگاه تغذیه‌ای عمل کرده و ایجاد سیری در طولانی مدت می‌کند. نخود فرنگی غنی از ویتامین K، منگنز، ث و فولاد است. فیبر نامحلول موجود در نخود فرنگی برای روده مفید است و همچنین به کاهش خطر بیماری‌های قلبی و سکته مغزی کمک می‌کند.
پروتئین برای مدت طولانی شما را سیر می‌کند و احساس گرسنگی را از بین می‌برد. یکی از سبزیجات غنی از پروتئین نخود سبز است.

  1. فلفل دلمه‌ای :

فلفل دلمه‌ای به رنگ‌های قرمز، زرد و سبز بسیار مقوی است. این سبزی حاوی آنتی اکسیدان است و از انواع سرطان، و کلسترول خون محافظت می‌کند و التهاب را نیز کاهش می‌دهد.

  1. کلم بروکلی :

کلم بروکلی یک سبزی چلیپایی است که انسولین را در بیماران دیابتی نوع ۲ متعادل می‌سازد. مطالعات همچنین حاکی از آن است که کلم بروکلی به محافظت از افراد در برابر انواع سرطان کمک می‌کند و  غنی از ویتامین C و K است.

  1. قارچ :

قارچ از جمله سبزیجاتی است که حاوی کمترین کربوهیدرات است. قارچ خاصیت ضد التهابی زیادی دارد و می‌تواند به سایر مواد غذایی اضافه گردد.

  1. اسفناج :

اسفناج یکی از سبزیجات برگ دار است که فواید زیادی برای سلامتی دارد. این ماده برای سلامت قلب بسیار مناسب است و خطر بیماری‌های چشمی را نیز کاهش می‌دهد. اسفناج  منبع غنی از ویتامین‌ها و مواد معدنی است.

  1. گل كلم :

گل کلم یک سبزی همه کاره است و در میان افرادی که رژیم دارند  بسیار محبوب است. شما می‌تواند به انواع مواد غذایتان  گل کلم را اضافه کنید. گل کلم  سرشار از فیبر و ویتامین است.

  1. آووکادو :

آووکادو سرشار از چربی سالم و حاوی کربوهیدرات‌های قابل هضمی است. این ماده به کاهش کلسترول و تری‌گلیسیرید کمک شایانی می‌کند.

  1. لوبیا سبز :

لوبیای سبز یکی از محبوب‌ترین سبزیجات برای کسانی است که رژیم کم کربوهیدرات دارند.لوبیا سبز حاوی فیبر بالایی است و همچنین از شما در برابر سرطان محافظت می‌کند و برای سلامت مغز بسیار مفید است.

  1. خیار :

خیار سرشار از ویتامین‌ها و مواد معدنی است و دارای ترکیباتی است که برای سلامتی بسیار مفید است.خیار ضد سرطان و همچنین ضد التهاب است.

  1. بادمجان :

بادمجان سرشار از ویتامین و مواد معدنی است که باعث کاهش کلسترول و سلامت قلب می‌شود. این ماده دارای آنتی اکسیدانی است که باعث افزایش سلامت مغز می‌شود.